понеделник, 9 април 2018 г.

Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки

Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки, малко е да се каже вкусни!

И така запалих се по Мароканската кухня, толкова загадъчна за мен. Тази рецепта много ме заинтригува, защото е без яйца. Викам си как така, ще става ли за ядене това нещо. А то какви бисквитки станаха за чудо и приказ. Освен, че се казват Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки, аз ги нарекох бисквитките на Фатима. Това е жената която ми даде рецептата. Направих ги и аз и докато бяха още във фурната, навред в цялата стая се носеше вълшебен аромат. А какво се случи после с тях? Свършиха за миг, докато си мислех как да ги съхраня, защото са много хрупкави и крехки те взеха, че свършиха. Отговора беше опитай пак! :) Така, че скъпи приятели тези Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки, хич не са за пренебрегване!
Продукти:
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
400 гр. брашно
1/4 ч.ч. сусам
1/4 ч.ч. брашно от сусам
1/2 ч.ч. +4 с.л. олио
1/2 ч.ч. + 2 с.л. краве масло
150 гр. захар
щипка сол
щипка канела
1 с.л. бакпулвер
1/2 ч.л. хлебна сода
Начин на приготвяне:
В една купа смесваме всички сухи съставки и объркваме.
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
След това правим кладенче и сипваме олиото и омекналото масло. Започваме да объркваме с ръка. Докато се превърне в тесто което не лепне по пръстите.
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
Оформят се топчета с големина на орех, като с длани леко се сплескват. Нареждат се в тава покрита с пергамент.
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
Фурната трябва да е предварително загряла. Печем на 180°С за около 30 минути до златисто.
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
Когато са готови не бързайте да ги местите на решетки или други подобни, по-добре ги оставете за 20 минути да се охладят. Има вероятност да се начупят докато ги местите преди посоченото време. Аз изчаках и докато едната тава се охлаждаше започнах да пека втората. :)
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
Фатима каза, че тези Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки, много често се приготвят и когато имат гост не пропускат да му предложат и хубав чай от мента. Да спазя традицията и аз ги пробвах точно така с чай от мента.
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
Тези напукана бисквитки са уникално вкусни и  препоръчвам горещо да ги пробвате.
Добър Апетит!
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
Имам и още изненади приготвени за вас, само внимателно трябва да следите моите публикации, за да не изтървете ни една от тях!
Ghriba Bahla- Сусамови бисквитки
До нови срещи от мен!

Няма коментари:

Публикуване на коментар