понеделник, 19 януари 2015 г.

"Пази Боже сляпо да прогледа"

Така беше писал един Велик автор. Чета тези думи и си мисля, Боже, колко са актуални и днес!
Когато бях дете, дядо все ми казваше- "Учи дядовото за да не работиш!"- Какво ли искаше да ми каже:
1. Може би да ми е леко после в работата или
2. Тъй да се изучиш, че да си стоиш у дома

Забелязала съм, че на тая държава не и трябват учени хора, а хора като машини да изпълняват без да мислят. Ако не съм права въпросът ми е следният- Къде отиват младите хора и защо не си стоят тук? Завършват си образованието и навън. Така оставаме без специалисти. Дали всичко това се прави с някаква цел? Въпроси, въпроси,а отговор няма!
Чудя се още до кога ще продължава това беззаконие? - давам прост пример:
Завършваш си образованието честно  (имам предвид да не се купува) и какво се получава?
Обявява се конкурс за някаква длъжност в институция. Те си имат съответно условия, но ти отговаряш на условията. Подготвяш си документите и чакаш, чакаш, да се наканят да обявят датата за конкурса. Цялата идилия не приключва до тук. От тук започва интересното. Примерно за три места се явяват сто човека. Обикновено  такива конкурси са в няколко етапа за да се пресеят кандидатите и ако имаш късмета да останеш в десятката, значи си успял. От там нататък започват събеседванията и ти колкото и да се напрягаш да отговаряш на техните въпроси , няма смисъл! Човекът е избран приятелю, той вече е спуснат с парашута, а ти се потиш, Може би един на хиляда ще има късмет без връзки да се уреди на работа без някой да му е ходатайствал. Пиша тази тема защото видях че за двадесет години нищо не се промени в нашата мила Родина. И както е казал Радой Ралин- "Откак свят светува, все мазният отгоре плува."

Няма коментари:

Публикуване на коментар